БЕСІДА НА ТЕМУ: «ГІГІЄНІЧНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДІ»
МЕТА: виховувати в учнів інтерес до чистоти і акуратності,зовнішнього вигляду;допомогти усвідомити учням,що чистота — запорука здоров’ю.
Всі ми добре розуміємо,що гігієнічне навчання і виховання не може здійснюватися лише в школі. Воно здійснюється з використанням комплексу шляхів,методів і засобів впливу одночасно через сім’ю,школу,медичні та соціальні установи, установи культури.
Сказавши простіше,це означає — що лише при взаєморозумінні вчителя,учня,батьків,можливо досягти певного результату. І лише певними зусиллями цей ланцюжок допоможе дитині здобути не лише гігієнічне виховання.
Гігієнічне навчання в дітей виховується з ранніх літ. Підтримання чистоти шкіри і волосся,гігієни порожнини рота,звички до проведення ранкової гімнастики,дотримання чистоти і акуратності в одязі,порядку в кімнаті,в шафах з книжками.
Надалі в дітей все це перетворюються в постійну звичку — мити руки і ноги,чистити зуби,акуратно вдягатися.
Це все повинно вкорінитися в дитячій психиці і сприйматися як нагальна потреба.І це може стати кращим захистом від багатьох хвороб. Виховання сприяє соціалізації дитини в реальному світі і являє собою один із шляхів її здійснення. Це ключовий, основний елемент соціалізації, так як саме виховання дає можливість дитині швидше освоїти комплекс найбільш значимих для суспільства цінностей і норм.
Санітарно-гігієнічне виховання учнів – одна з найважливіших ланок виховання дітей, що передбачає систематичний цілеспрямований вплив на формування особистості людини. Його завданням є виховання потреби боротися за зміцнення не тільки власного здоров’я, а й здоров’я колективу.
Гігієнічне виховання – сукупність заходів направлених на прививання населенню гігієнічних навиків, виховання правильного ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
Гігієна — медична наука, що вивчає вплив навколишнього середовища та виробничої діяльності на здоров’я людини і розробляє оптимальні, науково-обгрунтовані вимоги до умов життя та праці населення.
Культурпо-гігієнічні навики — це важлива складова частина культури поведінки. Охайність, утримання чистими обличчя, рук, тіла зумовлені не тільки вимогами гігієни, але й нормами людських взаємин.
Педагоги і батьки повинні постійно пам’ятати, що прищеплені в дитинстві навички, зокрема культурно-гігієнічні, дають людині величезну користь упродовж усього її подальшого життя…
Виховання у дітей навичок особистої гігієни відіграє найважливішу роль в охороні їх здоров’я, сприяє правильній поведінці в побуті, у громадських місцях. Зрештою, від знання і дотримання дітьми необхідних гігієнічних правил і норм поведінки залежить не тільки їх здоров’я, але й здоров’я інших дітей і дорослих. Під час повсякденної роботи з дітьми необхідно прагнути до того, щоб дотримання правил особистої гігієни стало для них природним, а гігієнічні навички з часом постійно удосконалювалися.
Гігієнічне виховання і навчання нерозривно пов’язані з вихованням культурної поведінки.
Ще одна важлива умова — єдність вимог зі сторони дорослих.
Перехід навичок у звички досягається систематичним повторенням їх в однакових або схожих умовах.
ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНО-ГІГІЄНІЧНИХ НАВИЧОК У СІМ’Ї
Прищеплення гігієнічних правил досягає мети, якщо підкріплюється особистим прикладом батьків та інших членів сім’ї. Дитину потрібно так виховати, щоб гігієнічні процедури стали для неї внутрішньою потребою. Поняття «особиста гігієна» містить турботу про чистоту тіла, ліжка, одягу і взуття, дотримання режиму дня, а також гігієну сну, відпочинку, їжі.
Виникнення і розвиток гігієни закономірно пов’язані з тим,що суспільству потрібні фізично і морально здорові люди з великою тривалістю життя й високою працездатністю.