Діагностична робота (ІНКЛЮЗІЯ 5 КЛАС)
Складне речення. Пряма мова. Діалог
1.Що таке складне речення?
А. речення з кількома словосполученнями
Б. речення з двома і більше граматичними основами
В. речення з кількома закінченими думками
2.Знайдіть складне речення, частини якого з’єднані безсполучниковим зв’язком (між ними немає сполучника).
А. Вільний і щасливий степ розлігся довкруг, а високо в небі літає самотній шуліка.
Б. Вітер з моря море розгойдав, хвилями здійнялися простори.
В.Біля саду росте велика липа, і на ній змостили собі гніздо лелеки.
3.У якому рядку є складне речення?
А. Сонце до половини сховалося за хмару, тiльки червоний пiвкруг його ще палахкотiв зверху.
Б. Барви ярiли, мiнилися, переходили одна в одну й нарештi меркли.
В. Прозора пелюстка молодого мiсяця не тьмарилась, а наливалася свiтлом.
4.Частини якого складного речення з’єднані сполучником?
А. Вiд городiв зеленiють верби, їхнє м’яке та тонке листя хвилюється на вітрі.
Б. Повiтря духмяне, тепле, вiд скошеної трави вже чується холодок.
В. Повітря склом виблискує ламким, і тиша ніжно дзвонить над гаями.
5.Доберiть другу частину до речення “Вiтер дужчав…”, щоб утворилося складне речення.
А. … i починав накрапати дощ.
Б. … i пригинав до землi дерева.
В. … i здiймав на дорозi куряву.
6.Вкажіть схему, яка відповідає реченню «Котра година?» — запитує Михайлик.
А. А: «П?»; Б. «П», — а; В. «П?» — а.
7.Визначте граматичну основу/граматичні основи цього речення. (2 б)
Кричали десь над Ніжином сичі, і небо в сад обтрушувало зорі.
8.Об’єднай два простих речення в одне і підкресли граматичні основи (підмети і присудки). ( 2 б)
Марійка не зробила в диктанті жодної помилки. Вона отримала високий бал за роботу.
9.У поданому реченні з прямою мовою підкресли однією рискою слова автора, а двома – пряму мову. (1 б)
«Чому ж ти не спиш, доню?» — питає мати.