Контрольна тестова робота 11 клас
Морфологічна норма
- Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А) вужчий, більш тепліший, триваліший Б) ласкавіший, порожніший, активніший
В) самий короткий, смачніший, легший Г) рідніший, багатший, більш сміливий
- Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А) дзвінкий, білий, суворий Б) русявий, бідний, чесний
В) затемний, глибокий, молодий Г) живий, рідний, дружний
3. Усі слова є числівниками в рядку | |
А) сто, сорок сьомий, трійня, втретє Б) сімдесят п’ятий, вісімсот, сотка, сотий
В) тридцятеро, сороковий, семеро, кількадесятий Г) сотня, четвертина, три, трьохсотий |
|
4. Знайдіть помилку у формах числівників | |
А) вісьма прикладами Б) шістьдесятники В) одна година десять хвилин Г) двадцятидвохрічна фігуристка |
- Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
А) проводжати — проводять Б) полоти — полять
В) кричати — кричуть Г) хотіти — хотять
- Помилково вжито слово в рядку
А) брати участь Б) здавати іспит В) додати води Г) завдати шкоди
- За допомогою яких суфіксів утворюються активні дієприкметники?
А) -л- -уч- -юч- -ач- -яч- Б) -ач- -л- -ен-
В) -н- -ен- -юч- -яч- Г) -уч- -юч- -ач-
- Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку
А якнайзручніший Б більш сучасний В найелегантніший
Г найбільш міцний Д більш добріший
- Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку
А Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.
Б Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!
В Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.
Г Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.
Д Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.
- Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні
А У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.
Б Найбільш складне під час виступу — це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.
В Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.
Г Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.
Д Найефективніша форма підготовки до дискусії — це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.
- У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ
А пиши Б чеши В неси Г даси Д проси
- Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею,..» додати
А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.
Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.
В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.
Г наші знання з історії були дуже доречними.
Д це чудова можливість поринути в минуле.
- Неправильно побудовано словосполучення на позначення часу
А десять (хвилин) на десяту Б чверть по одинадцятій
В третя година десять хвилин Г за п’ять (хвилин) шоста
Д без п’ятнадцяти десять
- Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку
А лежачий, посивілий, побачений, оформлений
Б накреслений, зшитий, нафарбований, помолодівший
В зацікавлений, роблячий, уславлений, змарнілий
Г розвалений, потемнівший, палаючий, знайдений
Д зцілений, випечений, забутий, посміхаючийся
- Провідміняти словосполучення: мудролиця бабуся, сімсот тридцять дві сторінки.(1,5б)
- Утворіть пасивні дієприкметники. (1,5 б)
Розсипати, побачити, нагріти, згадати, занести, викопати, запекти, сховати, напоювати, об’їздити.
- Напишіть міні-твір «Як же вберегтися від зневіри на шляху до мрії?», використовуючи різні форми дієслова. (2 б)