Контрольна тестова робота № 1 (українська література 7 клас)
Із пісенних скарбів. І.Франко
- Всі ті високі почуття, натхнення, душевне піднесення, викликані певною подією, явищем, ідеєю – це:
А. Епітет. Б. Тема. В. пафос. Г. Ідея.
2. Священна скеля тухольців у повісті І. Франка «Захар Беркут» називалася
А Зелемень Б Говерла В Сторож Г. Чернеча
- Тема твору «Захар Беркут»:
А. Зображення боротьби між Захаром Беркутом і Тугаром Вовком.
Б. Зображення захисту західноукраїнських земель від іноземних загарбників і кохання між Мирославою та Максимом.
В. Необхідність об’єднатися заради боротьби зі спільним ворогом.
Г. Опис Київської Русі.
- Яким чином захистили тухольці своє село?
А. Затопили монголів. Б. Домовилися з монголами.
В. Об’єдналися з монголами. Г. Вигнали монголів.
- До чумацьких пісень належить пісня:
А. «Гомін, гомін по діброві»; Б. «Ой на горі та женці жнуть»;
В. «Стоїть явір над водою»; Г. «Ой у степу криниченька».
- Який художній засіб подано у словах
«Явір похилився — козак зажурився»
А. Персоніфікація; Б. Гіпербола; В. Протиставлення; Г. Художній паралелізм.
- Традиційна жанрова структура коломийки складається з дворядкової строфи, кожен рядок якої містить прикінцеву риму і налічує:
А. 10 складів ; Б. 14 складів; В. 24 склади ; Г. 41 склад.
- У якому столітті відбувалися події, описані у творі Івана Франка
«Захар Беркут»:
А. ХІІ; Б.ХІІІ ; В.ХІ; Г.ХІХ .
- У яких суспільно-побутових піснях звучить туга за рідним краєм, домівкою, родиною; протест проти панів, які насильно віддали у військо українських хлопців-кріпаків?
А. Бурлацьких; Б.Чумацьких; В. Кріпацьких; Г. Рекрутських.
- Кому належать слова: «Коломийки — ніби розсипане намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце і мерехтять, приваблюючи своїм блиском»?
А. І.Франку; Б. Лесі Українці; В. Т. Шевченку; Г. П.Тичині.
- Установіть відповідність між персонажем та ідеєю, яку він уособлює: (1 б)
Персонаж Ідея
1.Захар Беркут А згоди, дружби, ладу й громадського порядку
2.Тугар Вовк Б державної мудрості народу, уболівання за свободу, волю
3.Максим, Мирослава В зради, підступності, зла, несправедливості
Г вірності, чесності, справедливості, довіри в стосунках
- 12. Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами: (1 б)
1. Епітети | а) «мене вмиють дрібні дощі» |
2.Персоніфікація | б) «мене, мати, огні знають, як я іду — потухають» |
3.Метафора | в) «сива зозуленька», «червона калина» |
4. Гіпербола | г) «кінь головоньку клонить». |
- 13. Установіть відповідність між художніми засобами та їхніми назвами (1 б)
1. метафора; | А «Говори, говори! — сказав Захар, поглядаючи знов на неї»; |
2. порівняння; | Б «…серце його скиміло глибоко…»; |
3. епітет; | В «…се був сивий, як голуб… старець…»; |
4. архаїзм. | Г «…а ви ратища в руки і плазом додолу!»; |
Д «Радісний, громовий крик усіх тухольців стрітив їхній прихід…». |
Допишіть відповіді:
- 14. Художній паралелізм — … (1 б)
- Який художній прийом використано письменником у фразі «… монголи пруться на них, мов хвилі повені» ? (0,5)
- Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем: (2,5 б)
А. «Пісня — скарбниця нашої мудрості, нашої історії».
Б. «Коломийка — невід’ємний супутник буднів і свят українського народу».
В. Чи актуальна повість «Захар Беркут» сьогодні? Чим саме? Аргументуйте власну думку .