Контрольна тестова робота (9 клас) Повторення й узагальнення вивченого

  1. Речення, ускладнене звертанням, є у рядку ( розділові знаки пропущено):

А Товариш мабуть не зрозумів жарту.
Б Україно ти для мене диво!

В Червона калина і верба-символи України.

Г Прозоре і синє небо вабило до себе.                             

  1. Знайти речення зі складеним підметом(0,5б)

А.Іван пристав до Остапа десь у дорозі.

Б.Вони були з одного повіту,навіть села.

В.Іван охоче повідав про своє життя домашнє

Г.Незабаром Соломія з Іваном простували повз плавні до циганської оселі.

  1. Неповним є речення:

А Книжка мовчки все розкаже.

Б Вечір.

В У кожній хаті України портрет Шевченка на стіні.

Г Вище себе не скочиш.

  1. Виберіть речення, ускладнене вставним словом (розділові знаки пропущено):

А З вікон рідної хати видно розлогі поля.

Б На диво всій родині мама вигаптувала святковий рушник.

В Молодим на весіллі дарують на щастя родинний оберіг.

Г Дідусь видно сьогодні закінчить майструвати воза.

  1. Односкладне — це речення:

А в якому немає другорядних членів

Б в якому немає звертань і вставних слів

В яке немає відокремлених членів

Г яке має тільки один головний член речення

  1. Визначити речення зі складеним дієслівним присудком (0,5)

А.Соломія впізнала Остапа.

Б.Гарний сильний голос співав на воді.

В.Той момент був  таким блискавичним.

Г.Вона мусить поспішати, поки не змерзло тіло.

  1. Визначте вид простого речення Словом і піснею хочу славити нашу родину.

А двоскладне неповне

Б односкладне узагальнено-особове

В односкладне означено-особове

Г односкладне неозначено-особове

  1. 8. Якщо на місці крапок уписати сполуку слів оздоблені інеєм, то неускладненим стане речення:

А … вражають красою дерева.

Б Вражають красою дерева …

В Дерева … вражають красою.

Г Вражають красою … дерева.

  1. Визначити речення зі складеним дієслівним присудком

А.На березі зробився заколот.

Б.Соломія озирнулась і стала міркувати.

В.Соломія не відривала очей від берега.

Г.Швидко город зовсім закрився за прибережними вербами.

10.Однорідними додатками ускладнено речення:

А Ось засиніла на небосхилі попруга, чи ліс, чи гори.

Б Думки, надії і причали снів мені давно нічого не пророчать.

В Весело й шумливо на вигоні за      шахтарською слобідкою

Г Люблю твій малиновий усміх і святкову розкрилєність барв.

  1. Неозначено-особовими є всі наведені речення, КРІМ:

А Гетьмана впізнали.

Б Продають фіалки, сині, наче очі.

В Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу.

Г Не спиняйте думок крилатих.

  1. Додаток виділено в реченні

А.Остап одступивсь од Соломії.

Б.На березі зробився заколот.

В.Соломія нагнулась і зазирнула до кринички.

Г.В один момент Остап відчув всі кривди і зло.

  1. Укажіть речення з однорідними членами. (0,5 бали)

А)   За городом срібною гладінню розлився ставок, за ставком верби до води похилилися, за вербами на пагорбі хати біліють (І. Нечуй-Левицький).

Б)   Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей (О. Копиленко).

В)   Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами (В. Собко).

Г)   Уже сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском (І. Нечуй-Левицький).

14.Укажіть речення, що містить кілька рядів однорідних  членів. (0,5 бали)
А) Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожира тіні на землі, заганя їх під дерева, кущі, у  гущину (М. Коцюбинський).
Б) Село зашуміло, заметушилося, як велике муравлисько (М. Ірчан).
В) Недавно, недавно у нас в Україні старий Котляревський отак щебетав (Т. Шевченко).
Г) Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами над  ставами верби зеленіють (Т. Шевченко).

  1. Установити відповідність(1,5 б)

1.Означено-особове      А.Свого щастя  і колесом  не   обʼїдеш.

  1. Неозначено-особове Б.Тихо в повітрі.

3.Безособове                          В.Шукай вітру в полі.

4.Узагальнено-особове          Г.У селі встають рано.

5.Двоскладне ускладнене однорідними присудками                Д.Соломія обернулась  і побачила  червоні, як грань,хмари.

6.Двоскладне ускладнене    порівнянням                        Е.Соломія провела рукою по його грудях і намацала мокру сорочку.

16.Установіть відповідність речення з визначенням синтаксичної функції однорідних членів.(1,5)

  1. 1. Підмети  А Освідчуйтесь в любові людям, селам, містам…
  2. Присудки  Б Ліс стояв тихий, спокійний, зажурений.
  3. Додатки  В Щоб хліб, як сонце, сяяв на столі у кожній хаті, домі і колибі…
  4. Означення  Г Ні вража лють, ні лжа, ні спроба збройна мене не відвернули від 5.
  5. Обставини мети.      Д Вода була холодна, пахуча, смачна, ніби березовий сік.
  1. У реченні поставити пропущені розділові знаки, визначити головні та другорядні члени речення (2 б)

Багряне світло пронизувало темінь заливало собою сонні кущі та дерева просувалося заспаною землею до села.

Оставить комментарий

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».
Рубрики
2020-2021 н.р. «Я- класний керівник». Інклюзивне навчання Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Літературний гурток МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ Методична скринька Моє натхнення. Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Олімпіада з української мови та літератури 9 клас Олімпіада з української мови та літератури 10 клас Олімпіада з української мови та літератури 11 клас Поради батькам. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас