Тематика уроків літератури рідного краю (Сумщина)

Уроки літератури рідного краю сприяють досягненню мети шкільного курсу вивчення літератури: підвищення загальної освіченості громадянина України; сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі; виховання національно свідомого громадянина України; формування й утвердження гуманістичного світогляду особистості, національних і загальнолюдських цінностей.

Завданнями уроків літератури рідного краю є:

• поглиблювати відомості про життя та творчість митців даної місцевості;

• розвивати інтерес до їхнього творчого доробку та спадщини;

• виробляти особистісне ставлення до письменників рідного краю, розвиваючи вміння висловлювати свої думки про автора твору, героїв, художні образи;

• прищеплювати високі естетичні смаки, виховувати почуття прекрасного, вміння насолоджуватися художнім твором;

• поглиблювати знання про історію рідного краю, його найвидатніших діячів культури та мистецтва;

• розвивати логічне та образне мислення, культуру мовлення та читання;

• виробляти вміння вести діалог і полілог у парі, групі, будувати монологічне висловлювання, вступати в дискусію з проблемних питань твору, узагальнювати і систематизувати знання та робити висновки;

• прищеплювати повагу до видатних людей рідного краю, їхнього внеску в національно-визвольну боротьбу, спонукати наслідувати їх у своєму житті;

• плекати працелюбність, милосердя, гуманне ставлення до людини, природи тощо;

• розвивати комунікативно-мовленнєві вміння учнів, практикуючи твори малої форми в усному та писемному варіанті (переказ-мініатюра з творчим завданням, багатоваріантні міні-твори в контексті певної жанрово-стильової манери письма).

Клас Теми уроків
5 Повість Анни Коршунової «Фроська – кімнатна фея».Дивовижні та повчальні пригоди друзів.
5 Олександр Олесь. Великодні мотиви в казці «Грицеві курчата».
5 Роль духовного світу дитини та світу природи в оповіданні Олексія Столбіна «Четвірка з плюсом».
6 Борис Грінченко «Україна». Утвердження милосердя, доброти в оповіданні.
6 «Поспішайте творити добро…» за оповіданням Бориса Грінченка «Грицько».
6 Відтворення психології дитячої душі в оповіданні Бориса Грінченка «Дзвоник».
6 Поетична розповідь про князів давньої України-Руси в поезіях збірки «Княжа Україна» Олександра Олеся.
6 Леонід Смілянський. Основні відомості про письменника. Людина й природа в оповіданні «Лідер».
6 Олексій Столбін. Коротко про митця. Оповідання «Інопланетяни в Комишах». Духовний світ підлітків, їхні інтереси та уподобання.
6 «Тиха моя батьківщина…» (за віршами Олександра Вертіля).
8 Остап Вишня «Мисливські усмішки» («Відкриття охоти»). Возвеличення краси природи.
8 Любов до рідного краю та його людей у поезіях Людмили Ромен.
8 Ніжна мелодія та гострий меч творчості Олександра Олеся.
8 «Мелодія життя… Проста». Поетичний вернісаж за творчістю Миколи Гриценка.
9 Пантелеймон Куліш – письменник-земляк. «Гордовита пара» — оповідання про вірне, але нещасливе кохання
9 Павло Зайцев. Життя Т.Шевченка – зразок вільного, неупередженого, об’єктивного вивчення біографії поета.
10 Юрій Царик – неперевершений майстер психологічної новели. Збірка «Запрягайте коні в шори».
10 Олександр Вертіль. Збірка «Зоряний календар». Тонкий ліризм, гостре відчуття найменших порухів людської душі в поезіях.
10 Реалії сьогодення в поезіях Ніни Багатої (збірка «Канат життя»).
10 Поетичний образ «міста над Пслом» у творах письменників Сумщини.
10 Поетичне відтворення важкого становища заробітчан («Пісня»), життя селян («На степу», «У каті») у творах І.Манжури.
10 Усе відходить назавжди (за творчістю Михайла Шевченка).
11 Сергій П’ятаченко – автор елітної поезії сучасної Сумщини.
11 Б.Антоненко-Давидович. «Сибірські новели – страшні документи епохи тоталітаризму».
11 Володимир Затуливітер. Нев’янучий цвіт душі поета у віршах «Ранок грозової ночі», «Теорія крила», «В сільському всесвіті лугів чубатих…».
11 Леонід Полтава. Незламність духу вигнанця й патріота.
11 Людмила Ромен. «Грім». Замовляння – високе мистецтво образного слова.
11 Іван Багряний. «Мадонна». Глибокий філософський зміст образу Мадонни в однойменній новелі.

Оставить комментарий

Рубрики
2020-2021 н.р. «Я- класний керівник». Інклюзивне навчання Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Літературний гурток МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ Методична скринька Моє натхнення. Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Олімпіада з української мови та літератури 9 клас Олімпіада з української мови та літератури 10 клас Олімпіада з української мови та літератури 11 клас Поради батькам. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас