Тематика уроків літератури рідного краю (Сумщина)
• поглиблювати відомості про життя та творчість митців даної місцевості;
• розвивати інтерес до їхнього творчого доробку та спадщини;
• виробляти особистісне ставлення до письменників рідного краю, розвиваючи вміння висловлювати свої думки про автора твору, героїв, художні образи;
• прищеплювати високі естетичні смаки, виховувати почуття прекрасного, вміння насолоджуватися художнім твором;
• поглиблювати знання про історію рідного краю, його найвидатніших діячів культури та мистецтва;
• розвивати логічне та образне мислення, культуру мовлення та читання;
• виробляти вміння вести діалог і полілог у парі, групі, будувати монологічне висловлювання, вступати в дискусію з проблемних питань твору, узагальнювати і систематизувати знання та робити висновки;
• прищеплювати повагу до видатних людей рідного краю, їхнього внеску в національно-визвольну боротьбу, спонукати наслідувати їх у своєму житті;
• плекати працелюбність, милосердя, гуманне ставлення до людини, природи тощо;
• розвивати комунікативно-мовленнєві вміння учнів, практикуючи твори малої форми в усному та писемному варіанті (переказ-мініатюра з творчим завданням, багатоваріантні міні-твори в контексті певної жанрово-стильової манери письма).
Клас | Теми уроків |
5 | Повість Анни Коршунової «Фроська – кімнатна фея».Дивовижні та повчальні пригоди друзів. |
5 | Олександр Олесь. Великодні мотиви в казці «Грицеві курчата». |
5 | Роль духовного світу дитини та світу природи в оповіданні Олексія Столбіна «Четвірка з плюсом». |
6 | Борис Грінченко «Україна». Утвердження милосердя, доброти в оповіданні. |
6 | «Поспішайте творити добро…» за оповіданням Бориса Грінченка «Грицько». |
6 | Відтворення психології дитячої душі в оповіданні Бориса Грінченка «Дзвоник». |
6 | Поетична розповідь про князів давньої України-Руси в поезіях збірки «Княжа Україна» Олександра Олеся. |
6 | Леонід Смілянський. Основні відомості про письменника. Людина й природа в оповіданні «Лідер». |
6 | Олексій Столбін. Коротко про митця. Оповідання «Інопланетяни в Комишах». Духовний світ підлітків, їхні інтереси та уподобання. |
6 | «Тиха моя батьківщина…» (за віршами Олександра Вертіля). |
8 | Остап Вишня «Мисливські усмішки» («Відкриття охоти»). Возвеличення краси природи. |
8 | Любов до рідного краю та його людей у поезіях Людмили Ромен. |
8 | Ніжна мелодія та гострий меч творчості Олександра Олеся. |
8 | «Мелодія життя… Проста». Поетичний вернісаж за творчістю Миколи Гриценка. |
9 | Пантелеймон Куліш – письменник-земляк. «Гордовита пара» — оповідання про вірне, але нещасливе кохання |
9 | Павло Зайцев. Життя Т.Шевченка – зразок вільного, неупередженого, об’єктивного вивчення біографії поета. |
10 | Юрій Царик – неперевершений майстер психологічної новели. Збірка «Запрягайте коні в шори». |
10 | Олександр Вертіль. Збірка «Зоряний календар». Тонкий ліризм, гостре відчуття найменших порухів людської душі в поезіях. |
10 | Реалії сьогодення в поезіях Ніни Багатої (збірка «Канат життя»). |
10 | Поетичний образ «міста над Пслом» у творах письменників Сумщини. |
10 | Поетичне відтворення важкого становища заробітчан («Пісня»), життя селян («На степу», «У каті») у творах І.Манжури. |
10 | Усе відходить назавжди (за творчістю Михайла Шевченка). |
11 | Сергій П’ятаченко – автор елітної поезії сучасної Сумщини. |
11 | Б.Антоненко-Давидович. «Сибірські новели – страшні документи епохи тоталітаризму». |
11 | Володимир Затуливітер. Нев’янучий цвіт душі поета у віршах «Ранок грозової ночі», «Теорія крила», «В сільському всесвіті лугів чубатих…». |
11 | Леонід Полтава. Незламність духу вигнанця й патріота. |
11 | Людмила Ромен. «Грім». Замовляння – високе мистецтво образного слова. |
11 | Іван Багряний. «Мадонна». Глибокий філософський зміст образу Мадонни в однойменній новелі. |