Підсумкові контрольні роботи 5 клас. Українська мова
Варіант 20
- Наголошеним є другий склад у всіх словах у рядку:
А дочка, подруга, вимова;
Б новий, спина, виразно;
В завдання, попереду, предмет;
Г кропива, олень, приятель.
- Яку людину характеризує фразеологізм як мітла?
А брудну;
Б проворну;
В некрасиву;
Г розумну.
- Ускладнено вставним словом речення:
А Усю худобу пасли на луках, на полях чи в лісах (О. Воропай).
Б І щось в мені болить, що це і є, напевно, Україна (Л. Костенко).
В Припливайте до колиски лебеді, як мрії (В. Симоненко).
Г Благословенна будь, о мово рідна , препишний раю мій у світі цім! (С. Черкасенко).
- Виділене слово є сполучником, його слід писати разом у реченні:
А Що/б не сталося, я завжди буду поруч.
Б Що/б тобі, синку, подарувати на день народження?
В «Що/б підготувати на урок історії?» — подумав п’ятикласник.
Г Треба малого навчитися, що/б знати більше.
- У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?
А провулок, вибірково, легенький;
Б засніжений, налетіти,священний;
В весняний, похмуро, винахід;
Г прибережний, безмежний, обручка.
- Відредагуйте речення. Виконайте фонетичний розбір виділеного слова.
Усі учні нашого класу вірно виконали завдання.
- Розставте розділові знаки в реченні з прямою мовою. Виконайте морфемний (за будовою) розбір виділеного слова.
Народне прислів’я говорить Добрий початок — половина діла.
- Як ви розумієте значення прислів’я: «Сила та розум – краса людини»?