Підсумкові контрольні роботи 5 клас. Українська мова
Варіант 15
- У якому слові звуків на два менше, ніж букв?
А бджола;
Б ґедзь;
В яблуня;
Г старання.
- Який фразеологізм відповідає виділеному слову в реченні?
Хлопці посварилися.
А накивали п’ятами;
Б збудили заколисану душу;
В поставили на ноги;
Г розбили глека.
- Вставним словом ускладнено речення:
А Насправді ж, музика — це все: і спів, і чистота, і радість.
Б Шахи — гра, що захоплює.
В Чи знаєш, друже, легенду про щастя?
Г Правда завжди випливе.
- Спрощення відбувається в усіх словах у рядку:
А проїз..ний, тиж..невий, облас..ний;
Б чес..ний, кіс..лявий, шіс..надцять;
В балас..ний, щас..ливий, сер..це;
Г ус..ний, пес..ливий, шіс..сот.
- Іменниками є всі слова в рядку:
А натхнення, читати, розмалювати;
Б читання, оголошення, синь;
В синій, оголошував, читанка;
Г опрацювання, працівник, працьовитий.
- Підкресліть головні й другорядні члени речення. Виконайте фонетичний розбір виділеного слова.
Збирають світлі, золоті меди веселокрилі і прозорі бджоли (М. Рильський).
- Запишіть правильно речення з прямою мовою. Виконайте морфемний (за будовою) розбір виділеного слова.
«Словник — це пишний яр, а не сумне провалля» — зазначав М. Рильський.
8. Як ви розумієте значення прислів’я: «Не копай другому ями, бо й сам упадеш»?