Творчі завдання на уроках літератури

1 . Етап актуалізації знань, мотивації навчальної діяльності.

  1. Прогностичні завдання на відгадування розвитку дії твору за початком, за назвою твору, за цікавими фактами із життя письменника.
  2. Словесне «малювання».
  3. Асоціативний добір власних епіграфів.
  4. Пошуки асоціацій , людські риси характеру і тварини, з якими вони асоціюються.
  5. Прогностична робота з портретом. «Очі — дзеркало душі»
  6. Прогностичні запитання за початком розвитку подій у творі .
  7. Завдання на конструювання : скласти таблицю.
  8. За опорними словами скласти розповідь про життя письменника
  9. Літературна гра «Про що промовляють дати?»
  10. Гра «Ланцюжок фактів» Кілька учнів по черзі записують на дошці основні дати життя і творчості письменника. Перемагає той, хто назве дат найбільше і найточніше.
  11. Гра «Хто більше». Учні виходять до дошки і по черзі називають імена письменників, їх твори, ознаки того чи іншого напряму в літературі чи щось інше.
  12. Літературний диктант

2.Етап підготовки до аналізу і аналізу твору.

  1. Творчий диктант за доповненням  і спростуванням
  2. Створення власних творів за жанрами, які вивчаються.
  3. Складання планів,
  4. Усне малювання портретів героїв творів.
  5. Творчі вправи на підбір, епітетів, метафор, створення з ними художніх мініатюр.
  6. Групова робота у формі гри (постановка запитань, захист ідей їх аргументація)
  7. Складання схеми.
  8. Складання плану, добір цитат до характеристики героя.
  9. Асоціативні кущі.
  10. Гра «Відгадай слово» Учень вибирає карточку, яка лежить на столі і відповідає на запитання, записане в ній.
  11. Складання сенканів.

3.Узагальнення і контроль вивченого матеріалу

  1. Захист учнівських ілюстрацій до текстів.
  2. Письмова творча робота про літературного героя.
  3. Стилізація творів.
  4. Літературна вікторина.

  За початком твору.

  За діалогом.

  За пейзажем.

  За портретом.

  За характеристикою.

  Назви країну – батьківщину письменника.

  Назви твір за його персонажами.

  Кому належать ці слова ?

  Вгадай вірш за римами.

  Пригадайте назви літературних творів, що складаються з  1, 2, 3 слів або до складу назв входять власні імена, назви, числа.

  1. Виразне читання творів.
  2. Усне і письмове зіставлення героїв.
  3. Складання кросвордів, ребусів.
  4. Твір – роздум про літературного героя.
  5. Тестові завдання.
  6. Складання складного плану.
  7. Твір-відгук
  8. Прийом «Лови помилку» Виправити фактичні помилки в тексті.
  9. «Режисерування тексту» На картках фрагменти з текстом. Потрібно встановити послідовність відповідно до змісту

 

Оставить комментарий

Рубрики
2020-2021 н.р. 2021-2022 н.р. «Я- класний керівник». Інклюзивне навчання Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Дистанційне навчання Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Краєзнавство Сумщини Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Методична скринька Моє натхнення. Мої анімовані презентації (Відеоскрайбінг) Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Поради батькам. Презентації до уроків. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас