Робота з педагогічно занедбаними дітьми

Причини появи важковиховуваних:

  • відсутність наступності в діяльності дитячого садка і батьків, що виховують дитину вдома, і початкової ланки школи;
  • відсутність ранньої психолого-педагогічної діагностики відхилень у поведінці;
  • несвоєчасне виявлення в дитині як позитивних, так і негативних якостей;
  • відсутність захисту і допомоги дитині в процесі її розвитку.

Соціально-психологічні фактори, що впливають на формування особистості важковиховуваного школяра:

  • джерела педагогічної занедбаності, що склались в сім’ї;
  • ставлення важковиховуваного учня до навчання, індивідуальних занять;
  • низька, громадська активність і несприятлива атмосфера в колективі класу, школи, конфлікти з учнями, вчителями;
  • вплив негативного мікросередовища;
  • брак можливостей виявити свої нахили в якості діяльності, беззмістовне проведення вільного часу.

Поради щодо встановлення довіри між підлітками та класним керівником в кризовий для них стан

  1. Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте, не показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.
  2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан тимчасовий і швидка пройде. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
  3. Поцікавтесь, що найбільше турбує підлітка.
  4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком. Саме це допоможе йому повірити в свої сили.
  5. Використовуйте слова-речення, які   будуть   сприяти   встановленню   контакту: «розумію», «звичайно», «відчуваю», «хочу допомогти».

Ні в якому разі не застосовуйте фізичне покарання.

  1. У розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежне від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
  2. Недооцінка гірша, ніж переоцінка.. Надихайте підлітка на високу самооцінку Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
  3. Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.

Головне правило в роботі з дітьми — не нашкодити!

 

Оставить комментарий

Рубрики
2020-2021 н.р. 2021-2022 н.р. «Я- класний керівник». Інклюзивне навчання Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Дистанційне навчання Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Краєзнавство Сумщини Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Методична скринька Моє натхнення. Мої анімовані презентації (Відеоскрайбінг) Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Поради батькам. Презентації до уроків. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас