Робота з педагогічно занедбаними дітьми

Причини появи важковиховуваних:

  • відсутність наступності в діяльності дитячого садка і батьків, що виховують дитину вдома, і початкової ланки школи;
  • відсутність ранньої психолого-педагогічної діагностики відхилень у поведінці;
  • несвоєчасне виявлення в дитині як позитивних, так і негативних якостей;
  • відсутність захисту і допомоги дитині в процесі її розвитку.

Соціально-психологічні фактори, що впливають на формування особистості важковиховуваного школяра:

  • джерела педагогічної занедбаності, що склались в сім’ї;
  • ставлення важковиховуваного учня до навчання, індивідуальних занять;
  • низька, громадська активність і несприятлива атмосфера в колективі класу, школи, конфлікти з учнями, вчителями;
  • вплив негативного мікросередовища;
  • брак можливостей виявити свої нахили в якості діяльності, беззмістовне проведення вільного часу.

Поради щодо встановлення довіри між підлітками та класним керівником в кризовий для них стан

  1. Уважно вислухайте підлітка. Прагніть до того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і прийняти його. Не перебивайте, не показуйте свого страху. Відносьтесь до нього серйозно, з повагою.
  2. Запропонуйте свою підтримку та допомогу. Постарайтесь переконати, що даний стан тимчасовий і швидка пройде. Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
  3. Поцікавтесь, що найбільше турбує підлітка.
  4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком. Саме це допоможе йому повірити в свої сили.
  5. Використовуйте слова-речення, які   будуть   сприяти   встановленню   контакту: «розумію», «звичайно», «відчуваю», «хочу допомогти».

Ні в якому разі не застосовуйте фізичне покарання.

  1. У розмові з підлітком дайте зрозуміти йому, що він необхідний і унікальний як особистість. Кожна людина, незалежне від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
  2. Недооцінка гірша, ніж переоцінка.. Надихайте підлітка на високу самооцінку Вмійте слухати, довіряти і викликати довіру в нього.
  3. Звертайтесь за допомогою, консультацією до спеціаліста, якщо щось насторожило вас у поведінці підлітка.

Головне правило в роботі з дітьми — не нашкодити!

 

Оставить комментарий

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».
Рубрики
2020-2021 н.р. «Я- класний керівник». Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Дистанційне навчання Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Краєзнавство Сумщини Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Літературний гурток МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ Методична скринька Моє натхнення. Мої анімовані презентації (Відеоскрайбінг) Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Поради батькам. Презентації до уроків. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас