Всеукраїнська олімпіада з української мови та літератури ІІ етап 11 клас
11 клас
Українська мова
- 1. Напишіть твір (обсяг – 2,5-4 сторінки).
Чи довго ще, о Господи, чи довго ми будемо блукати і шукати рідного краю на своїй землі (Леся Українка). 12 б.
2. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки, побудуйте його структурну схему, зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте характеристику всій конструкції та компонентам як простим реченням). Виконайте комплексний аналіз (фонетичний, морфемний, морфологічний, словотвірний розбори) підкресленого слова.
Довго ще говорили обоє, обмірковуючи прочитане, то знову вони замовкали з приводу якоїсь думки, що випадково надходила одному чи другому до голови (І. Сенченко).
10 б.
- Запишіть правильно слова, знімаючи скісну риску.
Інженер/механік, військово/полонений, на/гора, відео/телефон, люби/мене(назва рослини), 125/річчя, напів/сон, стоп/кран, супер/дівчина, сліпо/глухо/німий, івано/франківець, у/стократ, Івано/Франківськ. 5 б.
- Визначте рід поданих іменників.
Аташе, тріо, біль, фламінго, путь, Міссісіпі, Токіо, кюре, желе, кольрабі, авеню, тюль. 5 б.
Українська література
І. Виконайте тестові завдання.
1. З-поміж перелічених поетів до неокласиків належав
А Павло Тичина
Б Максим Рильський
В Володимир Сосюра
Г Євген Маланюк
Д Андрій Малишко
2. Осередком східноукраїнського модернізму на початку ХХ століття був журнал
А «Українська хата»
Б «Житіє і слово»
В «Світ»
Г«Літературно-науковий вісник»
Д «Нова громада»
3. У новелі М.Хвильового «Я(Романтика)» центральною є проблема
А революційного фанатизму
Б романтичного кохання
В патріотизму
Г зайвої людини
Д ролі митця в суспільстві
4. Усмішку як різновид гуморески активно розробляв
А Олександр Довженко
Б Андрій Малишко
В Григорій Сковорода
Г Остап Вишня
Д Микола Куліш
5. Представники літературного об’єднання «Ланка»
А Г.Косинка
Б О.Довженко
В Ю.Яновський
Г Остап Вишня
Д М.Фітільов 5 б.
ІІ. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності.
- «Розстріляне відродження» – це
- Творче кредо київських неокласиків –
- Головна проблема новели М.Хвильового «Я (Романтика)» –
- Сюжет комедії М. Куліша «Мина Мазайло» перегукується з творами …
- Дайте визначення метафори, укажіть її різновиди. 5 б.
- ІІІ. Зробіть ідейно-художній аналіз твору.
В пустелі сизих вечорів,
в полях безмежних проти неба
о, скільки слів
і скільки снів
мені наснилося про тебе!
Не знаю, хто ти,
де живеш,
кого милуєш і голубиш.
А знаю – ти чекаєш теж,
тривожно вгадуєш і любиш.
І я прийду в життя твоє.
Тебе, незнаного, впізнаю,
як син вигнанця впізнає
прикмети батьківського краю.
Я ради цього ладна жить.
Всі інші хай проходять мимо,
аби в повторах не згубить
одне,
своє,
неповториме.
Нехай це – витвір самоти,
нехай це – вигадка й омана!
Моєму серцю снишся ти,
як морю сняться урагани.
Ліна Костенко (10 балів)
.