Всеукраїнська олімпіада з української мови та літератури ІІ етап 9 клас

9 клас

Українська мова

1. Напишіть твір (обсяг – до 2,5 сторінок)

Щасливий, хто мав змогу знайти щасливе життя. Але найщасливіший той, хто вміє ним користуватись (Григорій Сковорода)                                          12 б.       

  1. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Виконайте морфологічний і словотвірний аналізи виділеного слова. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом, якою частиною мови є, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням).

Часом весна розливалась так пишно що у воді потопали не тільки ліси і сінокоси.                                               10 б.

3.Відредагуйте словосполучення.

 Наздогнати упущене, рахуватися з чужою думкою, відповідно з можливостями, п’ятидесятирічний чоловік, устарівший прилад, вишукана хрустальна ваза, блінчики з творогом, називати по імені, дорожчий золота, зайняли перше місце.                                                                                                  5 б.

4. Випишіть із поданих речень фразеологізми. Поясніть значення та вкажіть походження кожного з них.

 Вожді, пророки, славні вояки – їм не судилось канути у Лету, їх імена палають, як зірки (М. Луків). Мого народу згублені кровини  – неопалима купина калини (М. Боровко). Мальвам розкішним вклонились біля тину. Легко тут дишеться блудному сину (Б. Дегтярьов). Відсій кукіль і відбери зерно, посій його й не жди, як зійде ряснотою, а прагненням своїм і працею крутою доглянь і перевір, яке на зріст воно (А. Малишко). Поставимо тут багато крапок: ці імена тільки найперші в першому ряді, а взагалі їх легіон (Ю.Смолич). Відреклись нас сильні світу – і князі, і воєводи… (І.Франко).                                                                             6 б.

Українська література

І. Виконайте тестові завдання.

1. Батьком української прози було названо

А Г.Квітку-Основ’яненка

Б П.Гулака-Артемовського

В М.Петренка

Г І.Котляревського

Д М.Гоголя

                       

  1. Кобзарем ХІХ ст. є

А Остап Вересай

Б Михайло Максимович

В Іван Кравченко

Г Василь Литвин

Д Тарас Шевченко

3. Про походження гетьмана Хмельницького, «хто він був і звідки», розповідається в

А літописі Самійла Величка

Б «Повісті минулих літ»

В «Притчі про блудного сина»

Г літописи Самовидця

Д «Хвилинах» І.Величковського

4. Книжна література на українсько-руських землях з’явилася

 А у часи татаро-монгольського іга

Б разом із запровадженням християнства на Русі

В у ХVІІІ ст.

Г у І ст. до нашої ери

Д за часів правління Володимира Мономаха

5. Воля у творі «De libertate»Г.Сковороди порівнюється з

 А перлами

Б смарагдами

В золотом

Г сонячним сяйвом

Д щастям                                                                                                 5 б.

 

ІІ. Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності.

  1. 1. Характерною особливістю творів якого жанру є те, що в них історична доля народу розкривається на прикладі драматичної історії конкретної людини?
  2. 2. Кого із сучасників Ф.Прокоповича уособлює князь Володимир в однойменній драмі?
  3. 3. Який твір містить відтворення історичних подій від часів давніх до 1769р.?
  4. 4. Які біблійні сюжети використав С. Величко під час написання свого літопису?
  5. 5. Що шукає ліричний герой поезії Г.С.Сковороди «Сад божественних пісень»?      5 б.

ІІІ. Зробіть аналіз художнього твору

Світ який — мереживо казкове!..

Світ який — ні краю ні кінця!

Зорі й трави, мрево світанкове,

Магія коханого лиця.

Світе мій гучний, мільйонноокий,

Пристрасний, збурунений, німий,

Ніжний, і ласкавий, і жорстокий,

Дай мені свій простір і неспокій,

Сонцем душу жадібну налий!

Дай мені у думку динаміту,

Дай мені любові, дай добра,

Гуркочи у долю мою, світе,

Хвилями прадавнього Дніпра.

Не шкодуй добра мені, людині,

Щастя не жалій моїм літам —

Все одно ті скабри по краплині

Я тобі закохано віддам.

В. Симоненко                                                                                                                           10 б.

Оставить комментарий

Рубрики
2020-2021 н.р. 2021-2022 н.р. «Я- класний керівник». Інклюзивне навчання Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Дистанційне навчання Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Краєзнавство Сумщини Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Літературний гурток Методична скринька Моє натхнення. Мої анімовані презентації (Відеоскрайбінг) Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Поради батькам. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас