Тестові завдання з теми «Просте ускладнене речення. Головні члени речення. Односкладні речення» ( із завдань ЗНО минулих років)

  1. Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):

А.Січ дала видатних полководців славних державних діячів Наливайка Сагайдачного Хмельницького Сірка.

Б.Шевченкові були підвладні всі жанри літератури поезія проза драматургія
В.Несуть пани осаули козацькую збрую литий панцир порубаний шаблю золотую (Т. Шевченко).

Г.Козацтво було озброєне вогнепальною зброєю мушкетами пістолями рушницями (О. Апанович).               

Д.Іван Богун Данило Нечай Максим Кривоніс ці підручні гетьмана були відомі всім (А. Кащенко).

  1. Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:

1Вечірнє сонце, дякую за день! Вечірнє сонце, дякую за втому! (Ліна Костенко).

2Задзвонили в усі дзвони по всій Україні (Т. Шевченко).

3Світлішає в житті і на душі. (О. Підсуха).

4Десять раз подумай, а раз скажи (Нар. творчість).

Аодноскладне означено-особове                                            Бодноскладне неозначено-особове

Водноскладне безособове                                                      Годноскладне узагальнено-особове

Додноскладне називне

  1. Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом речення з таким підметом.

1іменник                                                                  АУвік я вірна буду, мій сердечний друже.

2прикметник, що переходить в іменник             БІ забуте в душі ожива.

3дієприкметник, що переходить в іменник         ВІ дивились на мене ті очі, як веселки, з-під маєва брів.

4словосполучення                                                  ГСміливі завжди мають щастя.

ДІшли дві долі різними шляхами.

  1. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

Односкладне речення                                  Приклади

1означено-особове                          АНе хвали мене в вічі, не гудь поза очі.

2неозначено-особове                      БДоберемося за три годиночки, за стонадцять верст до родиночки.

3узагальнено-особове                     ВЗавіяло, заговорило снігом у полі, попід садом і в саду

4безособове                                      ГМовчить мій цілий світ, загорнутий в лихі словесні целофани.

ДЗелене море зроблять із Дніпра.

  1. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.

Відокремлений член речення

1означення

2прикладка (різновид означення)

3обставина

4додаток

Приклади

АСам Лисенко, бездоганний лицар української пісні, прекрасний композитор і піаніст, зостався в моїй пам’яті як найчарівніша людина.

БОн хмарки бредуть повільно одна за одною над самим обрієм, схожі на білих лебедів.

ВНе чути ніякого голосу, крім вівчарської трембіти, десь на далекій полонині.

ГВи щасливі, високії зорі, все на світі вам видно звисока.

ДТроянди, гріючись на сонці нескупім, нам серце радують відродженням своїм.

  1. Розділові знаки при звертанні правильно вжито в реченні

АЗійди дощику, дрібнесенький, Скропи травицю-муравицю, Нехай я вийду на вулицю.

БПусти мене, мати погуляти, Бо вже челядоньки не видати.

ВОй куди ви, голубоньки, та й полетите, Куди моє дівування та й занесете?

ГПрочини господарю, ворота, Занесем тобі віночка з золота.

ДЗеленая, дібровонько, Чого так рано спустошена, Трава на сіно покошена?

  1. Розділові знаки правильно розставлено в реченні

АОтут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.

БСонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, — у які причепурилися горбки.

ВУявімо що світ, який нас оточує — це поле, а слова, які називають предмети навколишнього світу — рослини на цьому полі.

ГПроміння ламалося в хвилі, блищало, миготіло, рябіло наче хто сипонув на воду блискучими іскрами.

ДВисоко поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

  1. З’ясуйте вид простих речень.

Вид речення                                                  Приклад

1означено-особове                                      АБракує арфі струн, співцеві слів.

2неозначено-особове                                  БУчи народ, учися і в народу.

3узагальнено-особове                     ВНас чекають, нас знають, нас люблять, нам вірять, нас ждуть.

4безособове                                      ГБлагословіть в дорогу, матері.

ДВийшла я на Княжу гору глянути на красень Львів.

  1. З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення                                             

1означення

2прикладка (різновид означення)

3додаток

4обставина

Приклад

АА воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.

БВід квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.

ВЦвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.

ГОбабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.

ДВиблискуючи проти молодого місяця мокрим днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.

  1. З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.

Член речення                                    Речення

1підмет                                             АЩирі друзі глечики не поб’ють.

2присудок                                        БУчорашнє ніби сон, що випурхнув з очей.

3означення                                       ВНа десерт подали кисіль з вишень.

4обставина                                       ГПерехожі з подивом поглядали на дівчину.

ДРусявий день гаптує сни світанню.

  1. Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру,..» наведено в рядку

Ахлопців зацікавили розлогі столітні дуби.

Бсповнюєшся дивовижною силою козацького краю.

Взапам’яталося місце освячення гайдамацької зброї.

Гнас здивував таємничий Мотронинський монастир.

Днам розповіли про історію написання роману «Залишенець».

  1. Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…»додати

Аале недолюблюю холодні листопадові.

Бзі щебетанням птахів у нашому саду.

Втоді так мріється про щось небуденне.

Гнапоєні пахощами яблуневого цвіту.

Дхоча й червневі мають свої принади.

Оставить комментарий

Курси, вебінари, олімпіади. Портал «Всеосвіта».
Рубрики
2020-2021 н.р. 2021-2022 н.р. «Я- класний керівник». Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Дистанційне навчання Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Краєзнавство Сумщини Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Літературний гурток Методична скринька Моє натхнення. Мої анімовані презентації (Відеоскрайбінг) Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Поради батькам. Презентації до уроків. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас