Усі уроки української мови. 11 клас. І семестр. Профіль — українська філологія
Слюніна О. В. Усі уроки української мови. 11 клас. І семестр. Профіль — українська філологія / О. В. Слюніна. — Х. : Вид. група Основа, 2019. — 400 с. — (Серія Усі уроки).
Навчальний посібник містить конспекти всіх уроків української мови для І семестру 11 класу профільного рівня (профіль — українська філологія), які розроблено із урахуванням змін, здійснених Міністерством освіти і науки України 2017 року. Розподіл навчального часу та зміст розроблених уроків носить орієнтовний характер. Згідно з положеннями пояснювальної записки оновленої програми в разі потреби вчитель має право самостійно змінювати обсяг годин у межах розділу, а також змінювати послідовність вивчення розділів. Для вчителів української мови та літератури шкіл різних типів, керівників методичних об’єднань, викладачів та студентів закладів вищої освіти.
ЗМІСТ
МОВА, ІНДИВІД, СУСПІЛЬСТВО 9
Урок № 1 Мова як особлива система знаків. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості 9
Урок № 2 Українська мова в контексті української культури. Відображення в сучасній українській мові культури інших народів. Українська мова у світі. Українська діаспора 16
Урок № 3 Урок розвитку комунікативних умінь № 1. Поняття стилю мовлення: мовні й позамовні ознаки (сфера спілкування, умови та мета спілкування). Стилі мовлення. Зміст і структура текстів кожного із стилів, їхні характерні мовні засоби, основні жанри. Складання усного твору 23
Урок № 4 Урок розвитку комунікативних умінь № 2. Підрозділи стилістики: стилістика мови (практична) і стилістика мовлення (функціональна). Складання письмового твору 30
Урок № 5 Лінгвістика як наука про мову. Її основні розділи, місце в колі інших наук про людину й народ 37
Урок № 6 Історія мовознавства в особах. Видатні мовознавці вітчизняної науки та їхні праці 43
Урок № 7 Риторика як наука й мистецтво слова. Роль риторики у професійній діяльності. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос 50
Урок № 8 Ритор і оратор. Риторичні ідеали в різні історичні епохи. Поняття про сучасний риторичний текст 58
Урок № 9 Урок розвитку комунікативних умінь № 3. Комунікативні якості мовлення та їхні основні ознаки. Стилістична норма і стилістична помилка. Редагування тексту промови 64
Урок № 10 Інвенція 70
Урок № 11 Диспозиція. Методи викладу матеріалу 75
Урок № 12 Теза й аргументація. Різні види аргументації 84
Урок № 13 Урок розвитку комунікативних умінь № 4. Офіційно-діловий стиль: основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення. Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості, структура офіційно-ділових текстів різних жанрів 91
Урок № 14 Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам’ятовування промов. Основні прийоми запам’ятовування ораторської промови 100
Урок № 15 Акція. Риторична техніка. Аналіз власної промови, релаксація 106
Урок № 16 Урок розвитку комунікативних умінь № 5. Еристика як мистецтво суперечки. Дискусія з обстоюванням альтернативних точок зору на тему: «Учення Григорія Сковороди про “сродну працю” й розвиток сучасної особистості людини». Культура ведення дискусій, полеміки, диспутів професійного характеру. Полемічні прийоми: спростування помилкового твердження фактами, критика доказів опонента, атака запитаннями. Етика полемічної майстерності 111
Урок № 17 Тематична контрольна робота № 1. Контрольний тест 114
З ІСТОРІЇ РИТОРИКИ Й ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА 120
Урок № 18 Міфологія красномовства. Риторика Давньої Греції. Видатні оратори Давньої Греції: Сократ, Платон, Демосфен. Риторика Аристотеля 120
Урок № 19 Урок розвитку комунікативних умінь № 6. Мовний етикет ділової (телефонної) розмови 127
Урок № 20 Риторика Давнього Риму. Цицерон як теоретик красномовства 133
Урок № 21 Вітчизняна риторика. Мовотворчість І. Вишенського, Г. Сковороди, Ф. Прокоповича 136
Урок № 22 Урок розвитку комунікативних умінь № 7. Контрольне читання мовчки 140
Урок № 23 Урок розвитку комунікативних умінь № 8. Контрольний переказ тесту художнього стилю із творчим завданням 147
Урок № 24 Риторика в Києво-Могилянській Академії. Розвиток риторичних традицій в Україні. Сучасний риторичний ідеал 150
ОСНОВИ ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА 155
Урок № 25 Види красномовства. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, науково‑популярне, навчальне) 155
Урок № 26 Ділове красномовство. Судове красномовство, особливості захисного й звинувачувального виступу 161
Урок № 27 Духовне красномовство (гомілетика), його жанри й характерні риси 170
Урок № 28 Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо). Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика 174
Урок № 29 Урок розвитку комунікативних умінь № 9. Мовленнєве спілкування в різних навчальних ситуаціях офіційно-ділового характеру 179
Урок № 30 Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформувальні, переконувальні, розважальні виступи 183
Урок № 31 Урок розвитку комунікативних умінь № 10. Написання ділових документів. Заява 189
Урок № 32 Полеміка. Дискусія. Дебати. Публічний полілог 194
Урок № 33 Промова, її види: мітингова, інформаційна, агітаційна 200
Урок № 34 Урок розвитку комунікативних умінь № 11. Контрольне говоріння. Складання власного висловлювання на соціокультурну тему в публіцистичному стилі 206
Урок № 35 Тематична контрольна робота № 2. Контрольний тест 210
Урок № 36 Загальна характеристика синтаксичних одиниць, їх типів, зв’язків, засобів вираження синтаксичного зв’язку. Словосполучення як основна одиниця синтаксису. Типи словосполучень за морфологічним вираженням головного слова 217
Урок № 37 Урок розвитку комунікативних умінь № 12. Написання автобіографії 223
Урок № 38 Типи підрядного зв’язку в словосполученні. Словосполучення повні та неповні. Використання синонімічних дієслівних словосполучень у різних стилях 229
Урок № 39 Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції 235
Урок № 40 Предикативна (граматична) основа речення. Порядок слів як стильова ознака мовлення. Складні випадки координації підмета й присудка 241
Урок № 41 Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення. Написання прикладки. Порівняльний зворот, його функції в реченні 248
Урок № 42 Урок розвитку комунікативних умінь № 13. Ділові папери. Написання характеристики 254
Урок № 43 Особливості вживання в мовленні односкладних і двоскладних, поширених і непоширених, повних і неповних, ускладнених і неускладнених простих речень 258
Урок № 44 Урок розвитку комунікативних умінь № 14. Контрольне аудіювання 264
Урок № 45 Складні та багатокомпонентні речення. Особливості структури та семантики сполучникових (складносурядних та складнопідрядних) і безсполучникових, багатокомпонентних речень 273
Урок № 46 Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти; складнопідрядні обставинні речення і дієприслівникові звороти. Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти. Синтаксичний аналіз 278
Урок № 47 Стилістичні особливості складносурядних, складнопідрядних, безсполучникових складних речень. Синоніміка безсполучникових і сполучникових складних речень. Період як засіб експресивного синтаксису і риторична фігура. Градація в складному реченні з різними типами зв’язку 285
Урок № 48 Урок розвитку комунікативних умінь № 15.
Особливості складання повідомлення на електронному носії (електронна пошта) 293
Урок № 49 Тематична контрольна робота № 3. Контрольний тест 299
Урок № 50 Пряма і непряма мова, її призначення і граматично-смислові особливості. Пряма мова і слова автора. Інтонування речень із прямою мовою, діалогом. Заміна прямої мови непрямою 308
Урок № 51 Невласне пряма мова. Здогадана пряма мова, напівпряма мова. Синоніміка і стилістичні способи передачі прямої мови в тексті, реплік у діалозі і непрямій мові. Стилістичні особливості авторських слів при прямій мові. Стилістика речень із різними способами вираження чужого мовлення в тексті 314
Урок № 52 Урок розвитку комунікативних умінь № 16. Написання ділових документів різних жанрів: довіреність 320
Урок № 53 Цитування 326
ТЕКСТ. СИНТАКСИС І СТИЛІСТИКА ТЕКСТУ 331
Урок № 54 Основні ознаки тексту. Класифікація текстів за сферою використання, метою, структурними особливостями. Зміст і будова тексту. Складне синтаксичне ціле (надфразна єдність) як семантико-синтаксична одиниця тексту. Абзац як композиційно-стилістична одиниця тексту. Сурядні і підрядні сполучники як засоби зв’язку в тексті 331
Урок № 55 Гіпертекст. Дискурс як комунікативний процес і як текст. Професійний дискурс 336
Урок № 56 Урок розвитку комунікативних умінь № 17. Контрольний письмовий твір 340
ПУНКТУАЦІЯ 344
Урок № 57 Пунктуаційні норми. Пунктограми в кінці речення, у простому реченні 344
Урок № 58–59 Пунктограми в складному реченні 348
Урок № 60 Пунктограми при прямій мові, цитуванні, у зв’язному тексті 356
Урок № 61 Абзац як пунктуаційний знак, що передає смислове членування тексту 360
Урок № 62 Складні випадки використання розділових знаків 365
Урок № 63 Контрольний диктант 371
Урок № 64 Тематична контрольна робота № 4. Контрольний тест 373
ЛІТЕРАТУРА 383
http://e-kniga.in.ua/product/us_uroki_ukransko_movi_11_klas__semestr_profl__ukranska_flologya/?p=256
Чи можна отримати доступ до конспектів цього посібника ?