Самостійна робота 5 клас
- В алфавітному порядку записано всі слова в рядку:
А краса, автобус, хліб;
Б сіль, сільський, сором;
В малюк, маяк, манеж;
Г альбом, арія, ананас.
- НЕ є словосполученням сполука слів:
А спів пташок;
Б читати книгу;
В сонячний ранок;
Г батьки і діти.
- Префікс при- слід писати в усіх словах у рядку:
А пр..пишний, пр..йти, пр..йменник;
Б пр..єднання, пр..сісти, пр..мусити;
В пр..чепити, пр..багатий, пр..лягти;
Г пр..їхати, пр..міський, пр..добрий.
- Спонукальним є речення в рядку:
А В день ясний горіло сонце… (Олександр Олесь).
Б Не бував ти у наших краях! (П. Тичина).
В По садах пустинних їде гордовито осінь жовтокоса на баскім коні (В. Сосюра).
Г Спи, моя дитино золота… (М. Вінграновський).
- У якому словосполученні виділено головне слово?
А прекрасно виглядати;
Б золота обручка;
В вивчити правило;
Г рясно вкриті.
- Який розділ науки про мову вивчає словосполучення і речення?
А синтаксис;
Б морфологія;
В фонетика;
Г лексикологія.
- Фразеологічним є сполучення слів у рядку:
А чиста рука;
Б надійна рука;
В ліва рука;
Г вимита рука.
- Спрощення відбувається в усіх словах у рядку:
А проїз..ний, тиж..невий, облас..ний;
Б чес..ний, кіс..лявий, шіс..надцять;
В балас..ний, щас..ливий, сер..це;
Г ус..ний, пес..ливий, шіс..сот.
- Правильно поділено для переносу слова в рядку:
А каз-ка, пі-на, о‑ко;
Б сі-ль, ріл-ля, тиж-день;
В лі-дер, пое-ма, тінь;
Г ті-нь, олі-я, ґуд-зик.
- У якому реченні правильно підкреслено підмет?
А Я не люблю осінньої ночі.
Б І нехай наше життя буде чудесною піснею!
В Та ціле підземне місто спорудили.
Г Увесь свій час він приділяв роботі.
- Утворіть прикметники від поданих іменників. Запишіть фонетичною транскрипцією виділене слово.
Щастя, радість.