Контрольна робота №2. 10 клас
Поняття норми в сучасній українській літературній мові. Практична риторика
- Суть поняття «риторика» пояснюють усі визначення, окрім:
А наука побудови й оприлюднення досконалого виступу
Б наука про ораторське мистецтво
В наука, що вивчає мову в усій складності її прояву
Г наука про способи переконання та впливу на аудиторію
- Установіть відповідність
1 комунікативний намір А мовець
2 адресант Б тактичний хід
3 адресат В мінімальний акт у спілкуванні
4 мовленнєвий учинок Г аудиторія
3.Орфоепічна норма
А вивчає систему графічних знаків
Б регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків
В визначає можливості використання слова відповідно до його значення
Г визначає правильне написання слів
4.Буквосполучення дж, дз позначають один звук у рядку
А відзнака, воджу, надзвуковий Б кукурудза, віджени, ґудзик
В бджола, родзинки, засуджений Г віддзеркалення, підземний, картридж
5.Букви Я, Ю, Є позначають по два звуки в кожному слові рядка
А юний, нюанс, браконьєр, єресь Б зграя, різьбяр, черв’як, мільярд
В зв’язок, ярлик, маєток, в’юнець Г валюта, монпансьє, осяяння, віньєтка
- 6. Правильно підкреслені літери на позначення наголошених голосних у всіх словах рядка.
А олені, подруга, спина;
Б український, призвела, кропива;
В читання, одинадцять, випадок;
Г квартал, дрова, зароблю;
Д листопад, жалюзі, кілометр.
- Треба вживати у в усіх випадках у рядку.
А дерева (у/в) лісі, зайшла (у/в) свою кімнату;
Б напишіть (у/в) листі, сади (у, в) цвітінні;
В (у/в) першому випадку, шляхи (у/в) невідоме;
Г читач (у/в) книгозбірні, кредити (у/в) банку;
Д занесіть (у/в) дім, уроки (у/в) першу зміну.
8.Спишіть, обираючи У чи В
Зайшла (у,в) фойє, реклама (у,в) метро, допис (у, в) соцмережах, прочитав (у, в) Інтернеті, найкраща (у,в) світі, побувати (у, в) Фінляндії.
- Позначте рядок, у якому в дієслівних формах на місці пропуску пишеться одна й та сама сама буква:
А нагородити — нагоро..у, мазати — ма..у;
Б лазити — ла..у, радити — ра..у;
В сидіти — си..у, возити — во..у;
Г судити — су..у, відгородити — відгоро..у;
Д водити — во..у, в’язати — в’я..у.
10. До попередньої підготовки тексту до виступу належать усі елементи, ОКРІМ:
А виступ перед аудиторією;
Б формулювання мети;
В збирання матеріалу;
Г репетиція.
- У мовленнєвій ситуації адресант – це:
А людина, до якої звернена мова;
Б слухач, аудиторія;
В ініціатор діалогу;
Г учні класу.
- Установіть відповідність між складами у слові та їхньою характеристикою. (1,5 б)
1 Садок
2 Роблю 3 Спина 4 Квартал |
А Обидва склади відкриті, перший — наголошений
Б Перший склад відкритий, наголошений, другий — ненаголошений В Обидва склади закриті, другий — наголошений Г Перший склад відкритий, другий — закритий, наголошений Д Перший склад закритий, другий — відкритий, наголошений |
- Поставте наголос у словах (3б)
Асиметрія, випадок, сантиметр, маркетинг, український, фольга, навчання, черговий, чорнослив, щипці.
- Запишіть риси успішного оратора (2 б)
7