Читання мовчки художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення 6 клас

У Катерини Білокур

Оселю Катерини Білокур я розшукував недовго. Запитав у босоногих дівчаток, які гралися на стежці. У відповідь на моє запитання вказівні пальчики ткнули повітря в напрямі, де білів причілок звичайної української хати.

Я підійшов до хати, зупинився. Відчинила хвіртку, вийшла жінка в темній терновій хустці, заговорила м’яким голосом, гостинно запросила увійти.   

На покуті темніли образи старі, ледь помітно виблискували тьмяною позолотою. Недалечко від ікон висів портрет Шевченка. З простенької його рами розгорнуто звисав рушник, наче гаптовані крила якогось дивного білого птаха або величезного метелика.

У кутку була охайно підведена червоною глиною піч, що милувала око мальованим килимом. Вона, наче огрядна молодиця в білій вишиваній сорочці, посідала в хаті чимале місце.

Вздовж стола стояла лава. На довгому ослоні, на яке падало світло з двох невеликих вікон, — тюбики фарб, саморобні пензлики. За палітру правив шматок скла, що лежав поруч.

На стінах світлиці висіло кілька картин. Я замилувався квітами, що жили на полотнах такою яскравою красою. Картини, що висіли на стінах, були в неоковирних рамках, а деякі висіли без рам.

У цій пропахлій фарбами і живими квітами кімнаті художниця творила. Тут не було навіть звичайнісінького мольберта.

Я мовчав. Був зачарований, але й здивований життям цієї скромної і разом з тим такої талановитої та наполегливої жінки. (За М. Сарма-Соколовським; 205 сл.).

 

Запитання до тексту

  1. У кого журналіст запитав дорогу до оселі К.Білокур?

А. У водія.    Б. У бабусі.     В. У Перехожих.     Г. У дівчаток, які гралися на стежці.

  1. Яка хустка була на жінці, що відчинила хвіртку?

А. Синя.    Б. Чорна.   В. Темна тернова.      Г.  Була без хустки.

  1. Що темніло в хаті на покуті?

А. Лампадка.   Б. Вишиті рушники.   В. Старі образи.   Г.  Автопортрет Шевченка.

  1. У чого були наче гаптовані крила якогось птаха чи метелика?

А. У рушника.    Б. У картин.    В. У сорочки.    Г. У скатертини на столі.

  1. Що було підведено червоною глиною?

А. Поріг.  Б. Підлога.    В. Піч.    Г. Стіни.

  1. Хто був тією огрядною молодицею в білій вишиваній сорочці?

А. Хата.   Б. Сусідка.    В. Піч.    Г. Клуня.

  1. Де стояли тюбики фарб та пензлики?

А. На столі.   Б. На підвіконні.   В. В кутку.   Г. На ослоні.

  1. Що пропахло фарбами та живими квітами?

А. Одяг.   Б. Кімната.  В. Повітря.  Г. Картини.

  1. Навіщо художниці був потрібен шматок скла?

А. Розрізати тканину.   Б. Правив за палітру.

В. Ним К.Білокур закривала розведену фарбу.  Г. Він просто лежав без потреби.

  1. Чим був здивований журналіст?

А. Виглядом художниці.  Б. Виглядом хати.

В. Життям художниці.  Г. Її картинами.

Оставить комментарий

Рубрики
2020-2021 н.р. 2021-2022 н.р. «Я- класний керівник». Інклюзивне навчання Без рубрики Говоримо українською... Готуємось до ЗНО Граматичні казки Дистанційне навчання Електронні книги для вчителів Карантин Корисні відео. Краєзнавство Сумщини Література 5 клас Література 6 клас Література 7 клас Література 8 клас Література 9 клас Література 10 клас Література 11 клас Методична скринька Моє натхнення. Мої анімовані презентації (Відеоскрайбінг) Міжнародний конкурс імені П. Яцика НУШ На допомогу вчителю. Народознавство Олімпіада з української мови та літератури 7 клас Олімпіада з української мови та літератури 8 клас Поради батькам. Презентації до уроків. Підсумкові контрольні роботи 5 клас Різне Скарби фразеології Скарбничка народної мудрості. Творчі завдання Українська література Українська мова Українська мова 5 клас Українська мова 6 клас Українська мова 7 клас Українська мова 8 клас Українська мова 9 клас Українська мова 10 клас Українська мова 11 клас