Календарне планування уроків української літератури для 6 класу на 2017-2018 н.р. (за оновленою програмою зі змінами 2017 року)
Українська література 6-й клас
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год. Текстуальне вивчення творів — 51 год. Повторення та
узагальнення — 2 год. Література рідного краю — 4 год. Позакласне читання — 4 год.
Розвиток мовлення — 4 год (у межах годин на текстуальне вивчення)
Виразне читання — 2 год. Резервний час — 7 год
Обов’язкова кількість видів контролю
1 | II | |
Контрольні роботи
у ф о р м і: • контрольного класного твору; • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1 2 |
3
1 2 |
Уроки розвитку мовлення (РМ) | 2(у+п) | 2(у+п) |
ЛРК | 2 | 2 |
ПЧ | 2 | 2 |
Перевірка зошитів | 4 | 5 |
№ | Зміст навчального матеріалу | Дата | Прим |
1 | ВСТУП Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. МЗ: культура часів Русі-України (історія України) |
||
ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ | |||
2 | Календарно-обрядові пісні Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) – на вибір. ТЛ: народна пісня |
||
3 | Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» (на вибір). | ||
4 | Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» (на вибір). | ||
5 | Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових. ТЛ: колискова, рефрен, анафора. |
||
6 | Література рідного краю № 1. Календарно-обрядові пісні рідного краю. |
||
7 | Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна…» П.ЧУБИНСЬКОГО і М.ВЕРБИЦЬКОГО – національний гімн нашої держави. ТЛ: гімн. | ||
8 | Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. КОНИСЬКОГО й М. ЛИСЕНКА, духовним гімном України. «Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА — пісня, що стала народною. |
||
9 | Патріотичні мотиви пісень літературного походження. МК: гімн України (музичне мистецтво). напам’ять: «Ще не вмерла Україна…» та 1 пісню (на вибір). |
||
10 | Розвиток мовлення № 1. Твір (усно) «Пісня – душа народу». | ||
11 | Розвиток мовлення № 2. Письмовий твір на тему «Улюблена народна пісня нашої родини». | ||
12 | Контрольна тестова робота № 1. Вступ. ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ. Пісні літературного походження. | ||
13 | Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі «Євшан-зілля».
ТЛ: ліричний герой (повторення), ліро-епічний твір, поема. |
||
14 | Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. | ||
15 | Тарас ШЕВЧЕНКО. Відомості про перебування поета в Петербурзі. «Думка» («Тече вода в синє море»). Патріотичні мотиви творів Т. Шевченка. |
||
16 | «Іван Підкова» (без вступу). Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. МЗ: козацька доба (історія України). МК: пізнавальна програма «Тарас Шевченко в Петербурзі» (архів Першого національного каналу); «Тече вода в синє море / Думка» на слова Тараса Шевченка. Виконує Олекса Керекеша, гурт «Фата Морґана» (музичне мистецтво). |
||
17 | Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. |
||
18 | Незвичайні здібності козаків — характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. |
||
19 | Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. |
||
20 | Виразне читання.Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. МЗ: козацька доба (історія України). МК: фільм про козаків-характерників (із серії «Козацька звитяга»). |
||
21 | Контрольна тестова робота № 2. М.Вороний, Т.Шевченко, В.Рутківський. | ||
22 | Я І СВІТ Леся УКРАЇНКА (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. | ||
23 | «Мрії», «Як дитиною, бувало…». Неповторний світ дитинства в поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. |
||
24 | «Тиша морська» . Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи. МК: фільм про Лесю Українку із циклу«Обличчя української історії» (кіномистецтво). СЛ: поезії Мар’яни Савки, Маріанни Кіяновської, Любові Якимчук. напам’ять: вірш «Як дитиною, бувало…». |
||
25 | Володимир Винниченко. Дитинство письменника.
«Федько-халамидник». |
||
26 | Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. ТЛ: головний герой, другорядні герої. | ||
27 | Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. | ||
28 | Контрольний твір — роздум за вивченими творами | ||
29 | Позакласне читання № 2.
|
||
30 | Література рідного краю № 2
|
||
31 | Контрольна тестова робота № 3. Леся Українка, В.Винниченко. | ||
32 | Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…» | ||
33 | Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. | ||
34 | Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова». | ||
35 | Ірина ЖИЛЕНКО. «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. | ||
36 | Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір) Талановитий український поет, автор віршів для дітей. Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних явищ – дивовижне й незвичайне в повсякденному житті. Гармонія людиниі природи. Напам’ять: 1 вірш (на вибір). МК: твори музичного, образотворчого декоративно-ужиткового мистецтв,суголосні поезіям І. Калинця. |
||
37 | Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. Добро і любов до світу. «Казка про яян». | ||
38 | «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова. Прихований повчальний зміст творів. ТЛ: притча. | ||
39 | «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. | ||
40 | Контрольна робота № 4. С. Чернілевський, І.Жиленко, І.Калинець, Е.Андієвська. | ||
41 | ПРИГОДИ І РОМАНТИКА Всеволод НЕСТАЙКО. В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (скорочено) |
||
42 | Пригодницький захопливий сюжет, мрія і дійсність.
ТЛ: повість, пригодницький твір. |
||
43 | Смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей. | ||
44 | Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. | ||
45 | Проблеми у творі. МЗ: пригоди й романтика у творах Д. Дефо, Ж. Верна, Марка Твена (зарубіжна література). МК: кінофільм «Тореадори з Васюківки», 1965; режисер С. Зелікін (кіномистецтво). |
||
46 | Розвиток мовлення № 3. Усний переказ найцікавіших епізодів повісті В.Нестайка. | ||
47 | Розвиток мовлення № 4. (письмово) Відгук про повість В.Нестайка «Тореадори з Васюківки». | ||
48 | Ярослав СТЕЛЬМАХ. Коротко про письменника. Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» |
||
49 | Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. |
||
50 | Виразне читання Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків –головних героїв. | ||
51 | Леся Воронина- сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». | ||
52 | Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності. ТЛ: сюжет, його елементи | ||
53 | Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. | ||
54 | Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині МК: науково-популярні фільми про інопланетні цивілізації та паралельні світи. |
||
55 | Контрольний твір за літературною спадщиною В.Нестайка, Я.Стельмаха або Лесі Ворониної. | ||
56 | Контрольна тестова робота № 5. Пригоди і романтика. | ||
57 | ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців. |
||
58 | Леонід ГЛІБОВ. Визначний український байкар, поет. «Щука». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. | ||
59 | «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» Побудова байки. ТЛ: гумор (повторення), сатира, байка (повторення), алегорія, мораль. МЗ: Байки Езопа та І. Крилова (зарубіжна література). |
||
60 | Позакласне читання № 3.
|
||
61 | Література рідного краю № 3
|
||
62 | Степан РУДАНСЬКИЙ. Співомовки С. Руданського — унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось» ТЛ: гумореска, співомовка. |
||
63 | «Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, уміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність. МЗ: козацька доба (історія України). |
||
64 | Павло ГЛАЗОВИЙ. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик» (2–3 — на вибір) | ||
65 |
Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і
|
||
66 | Позакласне читання № 4. Гумористичні твори українських письменників | ||
67 | Література рідного краю № 4
|
||
68 | УРОК-ПІДСУМОК. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. | ||
69 | УРОК-ПІДСУМОК. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. | ||
70 | Контрольна тестова робота № 6. Гумористичні твори |